بررسی نسخه های ویندوز ۱۰

بررسی نسخه های ویندوز ۱۰ از الزاماتی است که هر کاربری قبل از استفاده از این ویندوز بی‌نظیر باید با دقت انجام دهد تا بهترین ورژن از نسخه های ویندوز ۱۰ را بسته به نیاز خود انتخاب کند. ویندوز ۱۰ را می‌توان به عنوان محبوبترین سیستم عامل دنیا معرفی کرد که سالانه ورژن های مختلفی از آن تولید می‌شود. تمامی نسخه های ویندوز ۱۰ دارای پس زمینه یکسان و در عین حال امکانات متفاوتی هستند که در ادامه آنها را بررسی خواهیم کرد. شما عزیزان می‌توانید برای نصب ویندوز ۱۰ اعم از تمامی نسخه های آن از خدمات مجموعه پی سی بلد بهره ببرید.

نسخه ویندوز ۱۰ Home

این ورژن از نسخه های ویندوز ۱۰ را می‌توان به عنوان نسخه مادر ویندوز ۱۰ دانست که بر روی کلیه دیوایس هایی که از ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنند نصب خواهد شد. ویندوز ۱۰ Home برای استفاده شخصی مناسب است و به صورت مرتب نیز آپدیت های مختلف کاربردی و امنیتی را دریافت می‌کند.

اقدامان امنیتی در تمامی نسخه های ویندوز ۱۰ مورد توجه زیادی بوده است و در ویندوز ۱۰ Home نیز این اقدامات کاملا قابل مشاهده هستند. از امکانات امنیتی ویندوز ۱۰ Home می‌توان به Windows Defender, Secure Boot و Windows Hello اشاره کرد. اما شاید این موارد امنیتی ویندوز بیشتر برای استفاده شخصی بهینه شده اند و برای استفاده های شرکتی می‌توان از نسخه های امن تر ویندوز ۱۰ استفاده کرد.

ویندوز ۱۰ Home

نسخه ویندوز ۱۰ Pro

کلیه امکاناتی که در Windows 10 Home وجود دارد در ویندوز ۱۰ Pro نیز یافت می‌شود. با این تفاوت که برخی از گزینه های امنیتی در ویندوز ۱۰ Pro مانند استفاده از Bitlocker به آن اضافه شده است.

اتصالات دسکتاپ از راه دور برای ویندوز ۱۰ Pro فعال شده است و برای کلیه کاربرانی که از این ویندوز پرقدرت استفاده می‌کنند قابل استفاده است. در حالت کلی این ویندوز برای کاربرانی مناسب است که نسخه پیشرفته تری از این سیستم عامل را برای کاربری روزانه خود لازم دارند.

ویندوز ۱۰ Pro

Windows 10 Pro for Workstations

امکاناتی که در Windows 10 Pro for Workstations عرضه می‌شود همانند ویندوز ۱۰ Pro است اما کمی تفاوت های جزئی نیز در آن وجود دارد. Windows 10 Pro for Workstations که یکی از نسخه های ویندوز ۱۰ است برای ورک ستیشن هایی مناسب است که حداکثر از ۶ ترابایت حافظه داخلی و ۴ پردازنده برخوردار باشند.

طراحان، گرافیست ها، برنامه نویسان، معماران و هر گونه تولید کننده انیمیشن و طرح های گرافیکی برای اجرای طرح هایشان باید از کامپیوتر های قدرتمندی استفاده کننده. همچین کامپیوتر های قدرتمنی نیز یکی از نسخه های قدرتمند ویندوز ۱۰ را لازم دارند که در این مورد Windows 10 Pro for Workstations یک انتخاب مناسب برای این افراد است.

یکی از امکانات اصلی این ویندوز ویژگی Persistent Memory است که باعث می‌شود فایل های خراب در مکان دیگری در کامپیوتر شما ذخیره شوند تا به هر دلیلی بر اثر خرابی قابلیت بازیابی آنها وجود داشته باشد.

Windows 10 Pro for Workstations

نسخه Windows 10 Enterprise

نسخه Windows 10 Enterprise انتخاب اول شرکت هایی است که برای کامپیوتر های خود سیستم کنترل مدیریتی و امنیت بالا نیاز دارند. Windows 10 Enterprise کلیه امکانات ویندوز ۱۰ پرو را دارد اما در بخش امنیتی ویژگی های بیشتری برای این ویندوز پرسرعت درنظر گرفته شده است.

یکی از این ویژگی های امنیتی Windows Defender Credential Guard است که دسترسی به سیستم برای کاربرانی که اجازه ورود ندارد را قطع می‌کند. وجود قابلیت ATP نیز در این ویندوز باعث شده است که امنیت بسیار بالاتری برای مدیرانی که از این سیستم عامل استفاده می‌کنند ایجاد شود.

مرورگر ها همیشه می‌توانند باعث ورود بد افزار ها به سیستم شوند. نصب آنتی ویروس تا حد زیادی از این مورد جلوگیری می‌کند اما یکی از قابلیت های Window ۱۰ Enterprise ویژگی Windows Defender Application Guard است که از مرورگر Microsoft Edge شما هنگام کار با آن محافظ می‌کند و به نوعی همانند یک آنتی ویروس عمل می‌کند.

ویژگی های Windows 10 Enterprise که یکی از نسخه های ایمن و مطمئن این سیستم عامل محبوب است دارای ۳۰ ماه پشتیبانی نیز هستند. ای درحالی است که نسخه های قبلی که به آنها اشاره شد دارای ۱۸ ماه پشتیبانی هستند. سیستم های کنترل صنعتی و سازمان های دولتی نهایت استفاده را از این ویندوز می‌برند و هر ۲ الی ۳ سال آپدیت جدید ویندوز برای آنها در دسترس قرار می‌گیرد.

Windows 10 Enterprise

ویندوز ۱۰ Education

یکی از نسخه های ویندوز ۱۰ که مشخصا برای کارهای آموزشی ساخته شده است ویندوز ۱۰ Education است. این ویندوز با غیر فعال کردن پیشنهادات Microsoft Store‌ فضای بهتری را برای آموزش های آنلاین مهیا می‌کند. 

به دلیل استفاده زیاد معلمان و دانش آموزان از ویندوز ۱۰ Education ‌این سیستم عامل امنیت بسیار بالایی را برای رد و بدل کردن داده ها فراهم می‌کند. ویندوز ۱۰ Education زیرمجموعه ویندوز ۱۰ Enterprise است و بر مبنای آن طراحی شده است که هنگام استفاده از آن متوجه تشابهات زیاد میان این دو نسخه ویندوز ۱۰ می‌شوید.

ویندوز ۱۰ Education

ویندوز ۱۰ Pro Education

ویندوز ۱۰ Pro که خود یکی از نسخه های ویندوز ۱۰ است به عنوان سیستم عامل مادر برای ویندوز ۱۰ Pro Education عمل می‌کند. به صورتی که امکان دارد ویندوز ۱۰ Pro Education  برخی از ویژگی هایی که ویندوز ۱۰ Education دارد را نداشته باشد اما بازهم امنیت بسیار بالایی را برای کاربران فراهم می‌کند. البته لازم به ذکر است که این نسخه نیز کنترل از راه دور را فراهم کرده است.

در نهایت ویندوز ۱۰ Pro Education یک نسخه ساده تر از ویندوز ۱۰ Education است و برای کاربرانی مناسب است که نیاز به ویژگی های پیشرفته نداشته باشند اما بازهم امنیت بالایی را درخواست کنند.

ویندوز ۱۰ Pro Education

ویندوز ۱۰ KN

یکی از نسخه های ویندوز ۱۰ که برای کاربران کره جنوبی تهیه شده است ویندوز ۱۰ KN می‌باشد که همانند نسخه N قابلیت پخش فایل های رسانه ای در آن محدود است. اما باید اشاره کرد که این قابلیت به صورت جداگانه برای ویندوز ۱۰ KN قابل دانلود است. اگر در هنگام نصب ویندوز با هرگونه مشکلی برخورد کردید کافی است که با کارشناسان پشتیبانی نرم افزاری پی سی بلد تماس بگیرید.

ویندوز ۱۰ KN

ویندوز ۱۰ N

ویندوز ۱۰ N همیشه انتخاب اول میان نسخه های ویندوز ۱۰ برای کاربران اروپایی است. دلیل اصلی این امر این است که این ویندوز مشخصا برای کاربران کشور اروپا ساخته شده است. از طرفی قابلیت پخش فایل های رسانه ای در ویندوز ۱۰ N محدود است ولی در عین حال این نسخه شامل ورژن های Pro, Education و Home‌ است. البته جدا از نصب انواع نرم افزار تقویت کاربری بر روی ویندوز ، راه های مختلفی نیز برای افزایش سرعت ویندوز ۱۰ وجود دارد که شما می‌توانید بر روی این سیستم عامل محبوب انجام دهید.

ویندوز ۱۰ N

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *