آشنایی با ویندوز 11

آشنایی با ویندوز 11 که جدیدترین نسخه ویندوز، برند معروف و معتبر مایکروسافت است به همراه معرفی ویژگی های بینظیر و بی سابقه در پی سی بلد. از مهمترین مواردی که در ساخت ویندوز 11 توجه بسزایی به آنها شده است می توان به افزایش رابطه کاربری راحتتر، بهینه سازی سیستم عامل از هر نظر و افزایش رضایت کاربران هنگام کار با این ویندوز قدرتمند اشاره کرد.

هنگام آشنایی با ویندوز 11 متوجه خواهید شد که این ویندوز برای نصب نرم افزار های مختلف و بازی های سنگین و همچنین اپلیکیشن های آندرویدی به بهترین شیوه طراحی شده است.

امکانات جدید ویندوز 11 شامل تجربه لمسی و کیبورد مجازی، حالت تاریک، اکشن سنتر، فایل اکسپلورر، اپلیکیشن چت، چیدمان اسنپ و دسکتاپ های مجازی هستند.

آشنایی با ویندوز 11
آشنایی با ویندوز 11 حالت تاریک

حالت تاریک

امکان ندارد در مراحل آشنایی با ویندوز 11 باشید ولی حالت تاریک را روشن نکنید. که برای این کار باید Colors را در نوارجستجو تایپ کنید و سپس وارد بخش color setting شوید. سپس در بخش Choose your mode که در حالت عادی بر روی Light قرار دارد گزینه Dark را انتخاب کنید که حالت تاریک برای شما فعال شود.

آشنایی با ویندوز 11 فایل اکسپلورر

فایل اکسپلورر

طراحی فایل اکسپلورر ویندوز 11 بسیار یکدست و ساده تر نسبت به ویندوز های قبلی است. تغییراتی در هنگام آشنایی با ویندوز 11 را در هدر این ویندوز پرکاربرد تجربه خواهید کرد. از جمله این تغییرات می توان به حذف گزینه های اضافی مانند Properties و Options و جایگزین کردن آنها با تسک هایی مانند کپی، کات و حذف فایل ها اشاره کرد.

آشنایی با ویندوز 11 تجربه لمسی

تجربه لمسی

تجربه لمسی لذت بخش با امکان استفاده از کیبورد مجازی نکته ای است که هنگام آشنایی با ویندوز 11 به خوبی به چشم می خورد. تجربه لمسی جدید ویندوز با امکان پاسخگویی سریع بسیاری از کاربران را به خرید تبلت های ویندوزی ترغیب کرده است. ویندوز همچنین امکان استفاده از قابلیت های چند انگشتی را فعال کرده است.

آشنایی با ویندوز 11 چیدمان اسنپ

چیدمان اسنپ

چیدمان اسنپ یا (Snap layout) جزو اولین امکاناتی است که با آشنایی با ویندوز 11 متوجه آن خواهید شد. این قابلیت به شما امکان چیدمان شخصی سازی شده پنجره های باز را می دهد. قراردادن ماوس بر روی آیکن بزرگ کردن پنجره و همچنین فشار دادن دکمه های win + Z باعث فعالسازی این ویژگی جدید ویندوز می شود.

تسکبار در آشنایی با ویندوز 11

تسکبار جدید ویندوز

اولین تغییری که پس از آشنایی با ویندوز 11 به چشم می آید تسک بار جدید این ویندوز زیبا و کاربردی است. تسکبار در ویندوز 11 به مرکز صفحه آمده است که نسبت به ویندوز های قبلی تغییر ظاهری بزرگی به حساب می آید و حقیقتا کارای ویندوز را تا چندین برابر نیز تقویت کرده است.

این تسکبار قابل شخصی سازی بوده و در واقع به منظور حذف حواس پرتی در هنگام کار با ویندوز ساخته شده است. به صورتی که دیگر لازم نیست که برای جستجو وقتی را تلف کنید و یا چشمانتان را به چپ و راست تصویر ببرید.

قابل ذکر است که هنوز هم امکان قرار گرفتن تسکبار در سمت چپ تصویر وجود دارد و این عمل با رفتن به بخش Personalization و سپس قسمت Taskbar قابل فعالسازی می باشد. البته در بیشتر مواقع کاربران تسکبار جدید را ترجیح می دهند.

حداقل مشخصات پردازنده حافظه داخلی رم نمایشگر

در آشنایی با ویندوز 11 شناخت سیستم مورد نیاز برای اجرای این ویندوز قدرتمند جزو مهمترین اقداماتی است که باید قبل از نصب آن انجام داد. ویندوز 11 فقط در نسخه 64 بیتی عرضه می شود البته این به این معنا نیست که دیگر نرم افزار های 32 بیتی قابل اجرا نیستند. برای اجرا شدن این ویندوز در هر سیستمی میزان مشخصی از امکانات سخت افزاری لازم است. حداقل قطعات مورد نیاز برای نصب ویندوز 11 موارد زیر هستند: 

سخت افزار مورد نیاز ویندوز 11

تجربه ای خارق العاده با ویندوز 11

ویندوز 11 شامل ویژگی های جدید بسیار جذابی است که به کارایی هرچه بهتر این ویندوز قدرتمند کمک بسزایی کرده اند

آشنایی با ویندوز 11 اکشن سنتر

اکشن سنتر

اکشن سنتر یا System Tray که از سمت راست تسکبار قابل دسترسی است در ویندوز 11 بسیار ساده تر و آراسته تر شده است. گزینه های تنظیمات و دسترسی سریع سیستم عامل اکنون همه با چینشی مرتب تر کنار هم، همه در یک باکس قرار گرفته اند

آشنایی با ویندوز 11 اپلیکیشن چت

اپلیکیشن چت

اپلیکیشنی همه کاره برای چت که هم اکنون مایکروسافت با تغییرات جدید آن را آپدیت کرده است. امکان استفاده از چت بر روی ویندوز جزو مراحل اصلی آشنایی با ویندوز 11 است که امکان چت سریع و آسان را با استفاده از اپلیکیشنی ساده فراهم می سازد

آشنایی با ویندوز 11 دسکتاپ مجازی

دسکتاپ مجازی

تسک ویو که در کنار ذره بین در ویندوز 11 قرار داد امکان ایجاد چندین دسکتاپ را فراهم می سازد. در این قابلیت جدید امکان قرار دادن تصویر پس زمینه جداگانه برای هر یک از دسکتاپ ها در بخش Personalization نیز در ویندوز 11 وجود دارد

آشنایی با ویندوز 11 مایکروسافت استور

مایکروسافت استور

مایکروسافت با ایجاد فروشگاهی امکان دانلود کلیه اپلیکیشن های مورد نیازتان را فراهم کرده است. با آشنایی با ویندوز 11 و مایکروسافت استور دیگر نیازی به فروشگاهی دیگر ندارید. جستجوی های بی پایان برای یافتن اپ مورد نظرتان تمام خواهد شد.

چرا ویندوز 11 رو نصب کنم؟

ویندوز 11 با ثبت رکورد هایی جدید در همه ی عرصه ها هم اکنون جزو برترین ویندوز های جهان است

% 0
افزایش سرعت
0
امکانات جدید
B 1 +
تعداد کاربران

امکانات اختصاصی ویندوز 11

از جذابیت هایی که در آشنایی با ویندوز 11 وجود دارد لذت کار کردن با امکانات جدید آن است

آشنایی با ویندوز 11 گزینه جستجو

گزینه جستجو

گزینه جستجو حالا در ویندوز 11 از پنجره جداگانه و آیکن تخصصی برخوردار است. دستیابی به فایل های مختلف سیستم عامل با استفاده از این ابزار در ورژن جدید ویندوز 11 فراهم شده است

آشنایی با ویندوز 11 منوی استارت

منوی استارت

قابلیت پین کردن اپ های مخصوص در منوی استارت ویندوز 11 وجود دارد. که پس از آنها نیز اپلیکیشن های نصب شده قرار دارند. و همچنین بخش فایل های اخیر در قسمت Recommended

آشنایی با ویندوز 11 ویجت ها

ویجت ها

ویجت ها بخش های کوچکی هستند که دسترسی سریع را برای کاربران فراهم می سازند و یا اطلاعات مشخصی را به نمایش می گذارند. ویجت ها در ویندوز 11 کاملا قابل شخصی سازی هستند

آشنایی با ویندوز 11 همراه پی سی بلد

برای نصب ویندوز 11 و همچنین راهنمایی استفاده از آن و نصب نرم افزار های مختلف بر روی این ویندوز قدرتمند کافی است که با کارشناسان پی سی بلد همراه باشید تا شما را در تمامی مراحل راهنمایی کنند و در صورت نیاز برای شما این خدمات را انجام خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *