راهنمای خرید اسپیکر

با وجود سیستم‌های صوتی مختلف در بازار کامپیوتر چه اسپیکری برای ما مناسب خواهد بود؟ آیا برای تهیه این وسیله صوتی ما نیاز به راهنمای خرید اسپیکر داریم؟ در جواب باید گفت که استفاده از اطلاعات قبلی برای خرید اسپیکرها 100% به نفع مصرف‌کننده خواهد بود. چرا که بازار پر زرق و برق امروزی می‌تواند تا حدودی خریدار را به سمت و سویی ببرد که شاید فقط به نفع فروشنده باشد.

این مبدل امواج الکترومغناطیسی به امواج صوتی می‌تواند کیفیت استفاده از کامپیوترها را به شکل چشم‌گیری افزایش دهد و باعث سرگرمی کاربران شود. اما این سخت افزار به همین سادگی‌ها هم عمل نمی‌کند و پیچیدگی‌های مربوط به خود را دارد. کاری که ما در این مقاله قصد به انجام آن داریم، در اختیار دادن برخی جزئیات در مورد اسپیکرها است که می‌تواند به نفع مصرف‌کننده تمام شود. پس پیشنهاد می‌کنیم با ما در این مقاله همراه شوید.

راهنمای خرید اسپیکر کامپیوتر را بیشتر بشناسید.

بعد از سال 1981 میلادی تا به حال که کمپانی IBM اولین اسپیکرهای کامپیوتری را عرضه کرد، تحولات بسیاری در این صنعت به وجود آمده است. در کنار رشد این سخت افزار به همراه صنعت‌های بازی و گیمینگ، امروزه شاهد انواع مختلف اسپیکر هستیم. این اسپیکرها می‌توانند برای گوش دادن به موسیقی و فیلم دیدن یا همانطور که اشاره شد برای بازی‌های کامپیوتری مورد استفاده قرار بگیرند.

برای شناخت بیشتر نسبت به این اسپیکرها دسته بندی برای شما در نظر گرفته‌ایم که از چند جنبه اسپیکرها را معرفی و تقسیم‌بندی می‌کند. در ادامه مقاله بیشتر توضیح خواهیم داد.

مشخصات فنی راهنمای خرید اسپیکر را بشناسید

از برندهای معروف و شناخته شده بگیرید تا معمولی‌ترین برندهای ساخت اسپیکر، همه و همه دارای مشخصات شناختی هستند که بین آن‌ها مشترک است. اگر چه کیفیت ساخت در این چهار چوب می‌تواند بسیار متفاوت عمل کند و از طرفی ارزش قیمتی را بالا ببرد. با این وجود در ادامه به چند جنبه مختلف از اسپیکرهای کامپیوتری اشاره خواهیم کرد.

تعداد کانال

از ابتدایی‌ترین نکات در انتخاب اسپیکرها می‌توان به تعداد کانال این سخت افزار اشاره کرد. همانطور که می‌دانید اسپیکرهای کامپیوتر در چند تکه ساخته و پرداخته می‌شوند. به هر کدام از این تکه‌های اسپیکری یک کانال می‌گویند. بیشتر اسپیکرهای معمولی به صورت دو کاناله چپ و راست ارائه می‌شوند. نوع بعدی این اسپیکرها علاوه بر دو کاناله استریو، یک ووفر یا ساب ووفر و در برخی موارد توییتر را به همراه دارند.

در نوع دوم بیس و تریبل با هم ترکیب می‌شود تا کیفیت بیشتری را تولید کنند. در مرحله بعدی  اسپیکرهای 5.1 و 7.1 کاناله قرار دارند که ارزش قیمتی بیشتری نسبت به موارد قبل دارند. همانطور که در مورد راهنمای خرید اسپیکر اشاره شد این اسپیکرها از 5 تا 7 اسپیکر به علاوه یک ساب ووفر یا ووفر خالی بهره می‌برند. این دسته اسپیکرها را می‌توان در اطراف محیط کار گذاشت تا صدا به شکل چند بعدی و به اصطلاح Surrounded پخش شود.

توان خروجی

یکی از فاکتورهای مهم در ساخت اسپیکرهای قدرتمند مقدار حداکثری توان خروجی صدا است. این میزان به شما نشان خواهد داد که بالاترین کیفیت و حجم صدا در مدل اسپیکر چه مقدار خواهد بود. در مورد اسپیکرهای کامپیوتری می‌توان گفت که هر میزان توان خروجی که دارد، تقسیم بر تعداد کانال‌های آن می‌شود.

یعنی اگر توان خروجی صدای اسپیکر دو کاناله‌ای 20 وات بود، هر کانال آن 10 وات قدرت و توان خروجی دارد. این نکته برای افرادی که به مقدار بلندی و کیفیت صدا اهمیت می‌دهند قبل از خرید بسیار کمک‌کننده خواهد بود.

ویژگی‌های ظاهری اسپیکرها را بیشتر بشناسید

همانطور که در ابتدا در مورد راهنمای خرید اسپیکر رومیزی اشاره شد، تنوع در ساخت و طراحی اسپیکرها نسبت به سال‌های گذشته بیشتر و بیشتر شده است. در این راستا دو دسته‌ بندی کلی در مورد انواع مختلف اسپیکرها وجود دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

اسپیکرها از نظر اتصالات چگونه هستند؟

اکثر اسپیکرهای رومیزی و کامپیوتری به واسطه یک جک 3.5 میلی‌متری به درگاه کامپیوتر خانگی یا لپ‌تاپ متصل می‌شوند. انرژی یا برق مورد نیاز این اسپیکرها هم به شکل جداگانه از طریق برق مستقیم تامین می‌شود. نوع دیگری از اسپیکرها هم شامل لوازم جانبی مثل بلوتوث هستند که در صورت خاموش بودن کامپیوتر هم مورد استفاده قرار می‌گیرند. برخی مدل‌های قابل حمل یا ثابت بالارده از پورت‌های USB و کارت حافظه هم برخوردار هستند.

کلید و ریموت کنترل

به طور معمول روی اسپیکرها دکمه و کلیدهایی قرار دارد که مصرف‌کننده قادر خواهد بود با استفاده از آن صدا را کم و زیاد یا تنظیمات صدا را عوض کند. این تنظیمات می‌تواند شامل حالت‌های مختلف پخش شود که در برخی موارد به شکل پیش فرض وجود دارند. در مورد اسپیکرهای رده بالا هم می‌توان گفت بیشتر آن‌ها دارای ریموت کنترل هستند که توسط آن قادر به تنظیم هر چه راحت‌تر تنظیمات صدا خواهید بود.

نورپردازی و صفحه نمایشگر

این استاندارد بیشتر در اسپیکرهای رده بالا استفاده می‌شود که شکل و ظاهری مدرن به دستگاه اضافه می‌کند. این نوع نورپردازی‌ها برای علاقه‌مندان به گیمینگ بسیار جالب توجه است و جذابیت دارد. در کنار این نورپردازی می‌توان به صفحه نمایشگری اشاره کرد که صورت وضعیت کامل اسپیکرها را به کاربر نشان می‌دهد.

سخن پایانی

علاوه بر مواردی که در راهنمای خرید اسپیکر به آن اشاره شد می‌توان گفت انتظاری که ما از اسپیکرهای مخصوص کامپیوتر داریم بسیار مهم است. این انتظارها می‌تواند شامل ابعاد و اندازه، شکل ظاهری و قیمتی باشد که ما در نظر داریم. دانستن این موارد به هنگام مراجعه برای خرید این لوازم جانبی کامپیوتری می‌تواند بهترین نتیجه را برای ما به همراه داشته باشد.

اسپیکر ها لوازم جانبی هستند که در طول زمان امکان خرابی آن ها بسیار وجود دارد به همین دلیل شرکت پی سی بلد این امکان را فراهم کرده است که در صورت خرابی اسپیکر خود بتوانید با کارشناسان بخش تعمیر اسپیکر تماس گرفته و مشکل خود را حل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *