نصب نرم افزار انی دسک

با نصب نرم افزار انی دسک می‌توانید سیستم خود و دیگران را کنترل کنید. شاید این حرف را کسی اگر در 100 پیش می‌زد به او می‌گفتند کدام سیستم؟ حال دوران برعکس شده و اگر امروز این حرف‌ها را به یک کاربر کامپیوتری بزنید به قطع بدیهی خواهد بود. چرا که برنامه AnyDesk می‌تواند از طریق اینترنت دو سیستم کاربری را به هم وصل و قابل کنترل نماید. همچنین خدمات کامپیوتر را بسیار راحتتر و کم هزینه کند.

در مورد سوالاتی که درباره این برنامه وجود دارد مثل اینکه چگونه کار می‌کند یا روی چه دستگاه‌هایی قابل اجرا است، پی سی بلد مقاله‌ای را برای شما در نظر دارد که پاسخگوی این سوالات و پرسش‌های دیگر خواهد بود. پس پیشنهاد می‌کنیم که این مقاله را در مورد یکی از بهترین نرم افزارهای کنترل از راه دور را از دست ندهید.

نرم افزار انی دسک چیست؟

برای شناخت بهتر این موضوع که انی دسک چه فایده‌ای دارد ابتدا به شناخت بیشتر آن می‌پردازیم. ویژگی اصلی این برنامه در امکان دسترسی به کامپیوتر دیگر از راه دور است که تنها با نصب یک برنامه ساده به نام انی دسک صورت می‌گیرد. این نوع نرم فزارها در دسته بندی برنامه‌های به اصطلاح Remote Access یا Remote Control قرار می‌گیرند.

عملکرد کنترل از طریق این برنامه می‌تواند سیستم کامپیوتر و گوشی را با استفاده از اینترنت و البته اجازه دسترسی کاربر فراهم کند.

نصب نرم افزار انی دسک برای کامپیوتر چه فایده‌ای دارد؟

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در فاصله‌ای دور از کامپیوتر خود یا حتی شخص دیگری باشید و نیاز به اطلاعاتی دارید که در حافظه آن سیستم وجود دارد. قبل از وجود نرم افزارهایی مثل AnyDesk اینگونه کارها یا به وقت دیگری موکول می‌شد یا در مواقعی اصلا انجام نمی‌شد. در حال حاضر بیشتر افرادی که در کسب و کار خود با کامپیوتر سر و کار دارند بیشترین استفاده را از این برنامه می‌برند.

فرض کنید کارمند شرکتی هستید که  بعد طی کردن مسیری طولانی برای کار، فراموش کرده‌اید که فایل بسیار مهمی را با خود به همراه داشته باشید. از طرفی نمی‌خواهید کس دیگری به غیر خودتان به سیستم شما دسترسی داشته باشد و از سمتی دیگر این کار را باید به ثمر برسانید.

با نصب نرم افزار انی دسک روی سیستم عامل خود می‌توانید از هر فاصله‌ای به کامپیوتر خود یا دیگری وصل شوید و به فایل‌ها دسترسی داشته باشید. در انتها تنظیمات یا تغییرات لازم را انجام دهید و کار خود را با کمترین زحمت به ثمر برسانید.

درباره AnyDesk بیشتر بدانید

همانطور که اشاره کردیم انی دسک به عنوان یکی از معروف‌ترین و پر کاربردترین برنامه‌های کنترل از راه دور دنیا شناخته می‌شود. به صورتی که حال حاضر در بیش از 180 کشور دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. انی دسک یکی از برنامه‌های رایگان کامپیوتر و اپلیکیشن موبایل رایگان به شمار می‌رود که سرعت بالایی در برقراری ارتباط دارد.

علاوه بر این می‌توان در صورت نیاز فایل‌هایی را از راه دور، بین کامپیوترها رد و بدل کرد که کاربرد این برنامه را دو چندان می‌کند. این برنامه با حفظ امنیت اطلاعات کاربران با هر سیستم عاملی سازگاری دارد. لازم به ذکر است که این برنامه حجم بسیار پایینی دارد. با این حال نسخه‌های قابل حمل و به اصطلاح Portable آن نیز موجود است.

آموزش نرم افزار انی دسک به چه صورت است؟

قبل از هر چیزی لازم است بدانید که انی دسک خطری برای دیتا یا اطلاعات سیستم شما نخواهد داشت و از این لحاظ مطمئن هست. در حین استفاده هم کافی است با زدن دکمه قطع اتصال و خروج تا موقعی که خودتان بخواهید اتصال خود را از دست بدهید. نکته بعدی هم این است که شما قادر خواهید بود که تمام حرکات یا تغییراتی که روی سیستم انجام می‌شود را ببینید و دخالت کنید.

این برنامه به دو شکل نرم افزار اندروید و انی دسک ویندوز در دسترس است که هر دو روش استفاده بسیار راحتی دارند. در اینجا قصد داریم هر دو روش را به شما معرفی کنیم و توضیحاتی را در این رابطه ارائه دهیم.

نرم افزار انی دسک ویندوز

در اولین قدم برای استفاده باید نرم افزار انی دسک روی سیستم میزبان و مهمان نصب شده باشد. بعد از نصب روی سیستم ویندوز صفحه‌ای برای شما باز خواهد شد که دو بخش دارد. در بخش This Desk شما یک کد را مشاهده خواهید کرد که در اصل آدرس ارتباطی با سیستم شما محسوب می‌شود. بخش بعدی که Remote Desk نام دارد برای فردی است که می‌خواهد به عنوان مهمان وارد سیستمی شود.

در این صورت کد بخش اول برای کاربر مهمان ارسال خواهد شد. شخص دوم با وارد کردن این کد در قسمت جای خالی Remote Desk و زدن دکمه Connect درخواست اتصال را ارسال می‌کند. حالا میزبان از طریق برنامه می‌تواند این درخواست که با نام کاربری طرف مقابل ثبت شده است را ببیند. با زدن دکمه Accept اجازه دسترسی صادر می‌شود. بنا به سرعت اتصال و اینترنت این مرحله می‌تواند کمی طول بکشد. همانطور که اشاره شد میزبان می‌تواند با زدن دکمه Disconnect در هر لحظه اتصال را قطع کند.

نرم افزار انی دسک اندروید

نکته قابل توجه درباره این برنامه این است که امکان اتصال به گوشی هوشمند اندروید را هم دارد. دسترسی گوشی همراه هم همان مراحل مشابه با برنامه کامپیوتر را دارد. با این تفاوت که در مرحله اتصال مهمان به کامپیوتر میزبان هشداری برای شخص ظاهر می‌شود. این عمل به نوعی ورود شخص دیگری برای کنترل گوشی را اعلام می‌کند. این مرحله تیک مربع‌های خالی زده و اجازه دسترسی داده می‌شود.

در آخرین مرحله اندرویدی هم گزینه Start now باعث خواهد شد که اطلاعات صفحه نمایشگر گوشی روی کامپیوتر به نمایش گذاشته شود.

سخن پایانی

با نصب نرم افزار انی دسک و شکل گرفتن نرم افزارهای این چنینی، امور کسب و کار و کاربری انسان از کامپیوتر روز به روز در حال راحت‌تر شدن است. لازم به ذکر است با داشتن اطلاعات صحیح در مورد نرم افزارها به بهترین شکل از تکنولوژی‌های مختلف روز دنیا استفاده کرد. در این راستا قصد داشتیم که بهترین و مفیدترین اطلاعات موجود درباره برنامه کاربردی انی دسک را در اختیار شما قرار دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *