شغل خدمات کامپیوتری

شغل خدمات کامپیوتری مربوط به صفر تا صد کارهای مربوط به کامپیوتر و اینترنت می‌باشد که افراد مختلفی برای رفع نیازهای روزمره خود از آنها استفاده می‌کنند. اما در بسیاری از مواقع برای کارهایی همانند نصب ویندوز و یا تعمیر کامپیوتر دچار مشکل می‌شوند. تهیه کردن یک لپ تاپ یا کامپیوتر به آن معنی نیست که هر فرد باید بتواند از کلیه امکانات آن دیوایس استفاده کند. امروزه با پیشرفت روزافزون اینترنت و تکنولوژي کامپیوتر ها میزان و تعداد کارهایی که با استفاده از آنها می‌توان انجام داد حتی قابل شمارش نیست.

اما حرفه ای که استفاده از تمامی امکانات کامپیوتر و اینترنت را برای شما با پرداخت هزینه ای مشخص فراهم می سازد شغل خدمات کامپیوتری است. اما شغل خدمات کامپیوتری فقط مربوط به این خدمات مشخص نیست بلکه کارهای زیادی در این شغل قابل انجام است که می‌توان از طریق آن کسب درآمد کرد. از جمله کارهایی که در شغل خدمات کامپیوتری انجام می‌شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نصب نرم افزار در شغل خدمات کامپیوتری

نصب نرم افزار شغل خدمات کامپیوتری

این بخش از شغل خدمات کامپیوتری شامل نصب نرم افزار، نصب ویندوز، عیب یابی ویندوز و نرم افزار های گوناگون، نصب آنتی ویروس و آپدیت کردن آن، نصب بازی، پاکسازی سیستم، ارتقاء برنامه های موجود در سیستم، ساخت اکانت برای نرم افزار های مختلف، دانلود برنامه اختصاصی برای کاربر، آموزش نحوه استفاده از نرم افزار و خدماتی مربوط به ویندوز مانند اکتیو کردن آن و یا شخصی سازی و غیره می‌شود.

فروش قطعات در شغل خدمات کامپیوتری

فروش قطعات در شغل خدمات کامپیوتری

اگر شما در شغل خدمات کامپیوتری فعالیت داشته باشید و مغازه ای برای خود احداث کرده باشید می‌توانید از طریق فروش سخت افزار که یکی از اصلی ترین راه های کسب درآمد از شغل خدمات کامپیوتری است کسب و کار خود را گسترش دهید. فروش دیوایس هایی همچون قطعات کامپیوتر، لپ تاپ و غیره در شغل خدمات کامپیوتری قابل انجام است.

همچنین فروش دستگاه های جانبی مانند ماوس، کیبورد، مانیتور، انواع کابل های اتصال، فلش، اسپیکر، هارد و البته فروش قطعات داخلی کامپیوتر یا لپ تاپ مانند رم، کارت گرافیک، سی پی یو، کارت شبکه و غیره نیز در شغل خدمات کامپیوتری انجام می‌شود. البته نباید فروش نرم افزار و بازی های مختلف کامپیوتر و دیگر دیوایس ها را از یاد برد زیرا هم تهیه آنها با قیمت کمی قابل انجام است و هم مشتریان بیشتری به کسب و کار شما جذب خواهند شد.

تعمیرات در شغل خدمات کامپیوتری

تعمیرات در شغل خدمات کامپیوتری

داشتن دانش کافی در مورد تعمیر و تعویض قطعات هنگام راه اندازی خدمات کامپیوتری بسیار ضروری است. برخی از مغازه های خدمات کامپیوتری هستند که کار تعمیرات را ارائه نمی‌دهند اما هیچ جای شکی نیست که هرچه خدماتی که در شغل خدمات کامپیوتری ارائه می‌شود بیشتر باشد در نهایت منجر به کسب درآمد بیشتر نیز می‌شود. در صورتی که شما دانش کافی را در مورد عیب یابی قطعات مختلف کامپیوتر و لپ تاپ و یا سایر لوازم جانبی آنها را ندارید می‌توانید از یک فرد دیگر برای انجام آنها در محل کسب و کار خود کمک بگیرید و هزینه مشخصی را به آن فرد پرداخت کنید.

خدمات شبکه در شغل خدمات کامپیوتری

خدمات شبکه در خدمات کامپیوتری

خدماتی همچون کابل کشی، نصب و پیکربندی شبکه، تنظیمات اولیه مودم، نصب دوربین مداربسته و غیره از جمله کارهایی هستد که در شغل خدمات کامپیوتری باید ارائه شوند. البته امکان دارد که برخی از خدمات شبکه خارج از توان فردی که در شغل خدمات کامپیوتری مشغول به کار است باشند. در آن صورت فرد می‌تواند مشتری را به شرکت دیگری معرفی کند و یا با یک متخصص شبکه حرفه ای به صورت شراکتی همکاری کند.

سفارش طراحی در شغل خدمات کامپیوتری

سفارش طراحی در شغل خدمات کامپیوتری

امروزه افراد زیادی هستند که برای معرفی کسب و کار خود نیاز به طراحی های مختلف دارند. طراحی لوگو، طراحی کارت ویزیت، طراحی بنر های تبلیغاتی و غیره از اصلی ترین طراحی های گرافیکی هستند که در شغل خدمات کامپیوتری انجام می‌شوند. هر یک از این خدمات نسبت به مکان و میزان حرفه فردی که در خدمات کامپیوتری مشغول به کار است می‌توانند قیمت متفاوتی داشته باشند.

البته لازم به ذکر است که خدماتی همچون پذیرش سفارش تایپ و یا سفارش پاورپوینت نیز در خدمات کامپیوتری ارائه می‌شوند. اگر فردی که در شغل خدمات کامیپوتری کارهای طراحی گرافیک را برعهده دارد از تجربه و دانش کافی برخوردار باشد می‌تواند سفارش ساخت تیزر و ویدیو های مختلف را نیز دریافت کند.

خدمات مربوط به وبسایت ها در شغل خدمات کامپیوتری

خدمات وبسایت ها در شغل خدمات کامپیوتری

با پیشرفت و توسعه وب، اکثر کارهای روزمره با استفاده از وبسایت ها مختلف قابل انجام هستند. اما برخی از این وبسایت ها خدماتی را ارائه می‌دهند که شاید استفاده از آنها برای کاربران عادی راحت نباشد. دقیقا در اینجا است که مراجعه به خدمات کامپیوتری می‌تواند اولین و بهترین انتخاب برای هر فرد باشد. خدماتی همچون ثبت نام در دانشگاه ها، ثبت نام برای قرعه کشی های ماشین، پرداخت قبوض مختلف، خرید بسته های اینترنتی، ساخت جیمیل و ثبت نام در وبسایت های مختلف، گرفتن وقت از سفارتخانه و هزاران خدمات دیگر که با استفاده از ایترنت قابل انجام هستند با مراجعه به خدمات کامپیوتری به سادگی با پرداخت هزینه کمی قابل انجام هستند.

شغل خدمات کامپیوتری مناسب چه کسانی است؟

شغل خدمات کامپیوتری مناسب افرادی است که با تمامی موارد ذکر شده آشنایی داشته باشند و همواره به دنبال یادگیری موارد جدید باشند. این شغل بسیار جذاب بوده و یکی از پردرآمدترین شغل های حال حاضر نیز محسوب می‌شود. شغل خدمات کامپیوتری می‌تواند با ایجاد وبسایت و یا افزایش خدمات پیشرفت چند برابری داشته باشد و هر فردی که مایل به انجام فعالیت در این عرصه باشد باید این موارد را حتما در نظر داشته باشد.

همچنین به دلیل اینکه خدمات در این شغل می‌توانند به سه صورت مراجعه حضوری مشتری، اعزام به محل مشتری و آنلاین ارائه شوند انجام آنها برای صاحب خدمات کامپیوتری می‌تواند بسیار ساده تر باشد. در نهایت شغل خدمات کامپیوتری نیازمند یک فرد خلاق، مشتاق به یادگیری و آشنا به تکنولوژی و اینترنت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *