شبکه کردن کامپیوتر با مودم

شبکه کردن کامپیوتر با مودم امروزه به دلیل استفاده اکثر ادارات و شرکت ها از سیستم های کامپیوتری رواج پیدا کرده و بسیار کاربردی است. شبکه کردن کامپیوتر به منظور انتقال اطلاعاتی مشخص میان چند کامپیوتر است که ارتباطشان از طریق مودم ایجاد شده است. این ارتباط می‌تواند از دو طریق ایجاد شود. روش اول از طریق بی سیم و به اصطلاح wireless است که با استفاده از اکسس پوینت یا روتر یا همان مودم وایرلس انجام می‌شود. روش دوم از طریق کابل است که ارتباط LAN نامیده می‌شود و این مورد در حالتی انجام می‌شود که مودم وایرلس نمی‌باشد.

شبکه کردن کامپیوتر با مودم توسط کارشناس می‌تواند برای انجام بازی های چند نفره در سیستم های مختلف و یا اشتراک گذاری اینترنت نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته لازم به ذکر است که شبکه کردن کامپیوتر با مودم می‌تواند بین دو کامپیوتر و یا چندین کامپیوتر انجام شود. کامپیوتر های دیگر نیز پس از شبکه کردن چند کامپیوتر با همدیگر قابل اضافه کردن نیز هستند.

شبکه کردن کامپیوتر با مودم

آموزش شبکه کردن کامپیوتر با مودم

برای شبکه کردن کامپیوتر با مودم ابتدا باید برخی از امکانات سخت افزاری تهیه شود که پس از آن عملیات نرم افزاری بر روی آنها برای ایجاد ارتباط میان چند کامپیوتر مختلف انجام شود. خرید مودم همراه با کارت شبکه و کابل شبکه از اولین اقداماتی است که باید انجام شود. پس از تهیه مودم کلیه کامپیوتر ها را به مودم متصل کنید و سپس مراحل نرم افزاری که در ادامه توضیح داده خواهد شد را انجام دهید.

لازم به ذکر است که کلیه تنظیمات اولیه مودم و شبکه کردن کامپیوتر با مودم جزو خدمات کامپیوتری پی سی بلد است که شما عزیزان می‌توانید از طریق تماس با ما به راحتی سفارش انجام این خدمات را توسط مجرب ترین کارشناسان را بدهید. 

1- اتصال کامپیوتر ها به مودم

در اکثر مودم ها تا چهار پورت برای اتصال وجود دارد اما اگر شما قصد دارید که بیشتر از ۴ کامپیوتر را به همدیگر متصل کنید باید برای انجام این کار یک دستگاه سوییچ تهیه کنید و کامپیوتر ها را از طریق آن به مودم متصل کنید. همانگونه که اشاره شد باید برای شبکه کردن کامپیوتر با مودم کارت شبکه برای کامپیوتر های رومیزی تهیه شود اما کارت شبکه برای لپ تاپ ها نیاز نیست. تقریبا تمامی لپ تاپ ها دارای پورت LAN هستند و اگر یکی از لپ تاپ ها این پورت را نداشت در این صورت باید کارت شبکه تهیه شود.

2- تنظیمات نام کامپیوتر و IP

برای شبکه کردن کامپیوتر با مودم ابتدا باید شما تنظیماتی را بر روی نام هر کامپیوتر و ip آنها اعمال کنید. اولین قدم ساخت نام اختصاصی برای هر یک از کامپیوتر هایی است که قصد دارید آنها را از طریق مودم شبکه کنید.

نام کامپیوتر

  1. برای انجام این کار کنترل پنل را باز کرده و سپس بر روی system and security کلیک کنید. در صفحه باز شده عنوان system را انتخاب کنید و سپس advanced system settings را بزنید. 
  2. بخش computer name برای شما باز می‌شود که باید در آن دکمه change را بزنید و یک نام اختصاصی برای کامپیوتر مشخص کنید. 
  3. در مرحله بعدی در قسمت member of نوع شبکه را بر روی workgroup قرار دهید و یک نام اختصاصی نیز برای آن مشخص کنید. البته باید دقت کنید که برای شبکه کردن کامپیوتر با مودم باید اسم workgroup در کامپیوتر دیگر نیز یکسان باشد.
شبکه کردن کامپیوتر با مودم تنظیمات نام

ساخت IP

پس از ایجاد نام اکنون وقت ایجاد IP ثابت و اختصاصی برای هر کامپیوتر است. برای انجام این کار روش زیر را دنبال کنید:

ابتدا به بخش Control panel رفته و سپس بر روی عنوان network and internet کلیک کنید. در بخش جدید گزینه network and sharing center را انتخاب کنید.

در مرحله بعدی با کلیک بر روی change adapter settings عنوان local area connection را مشاهده می‌کنید.

شبکه کردن کامپیوتر با مودم تنظیمات IP

اکنون بر روی local area connection کلیک راست کرده و سپس گزینه properties‌ را انتخاب کنید تا پنجره local area connection properties باز شود.

در پنجره جدید لیستی را مشاهده خواهید کرد که باید در آن عنوان internet protocol version 4 را پیدا کنید و سپس دو بار بر روی آن کلیک کنید.

اکنون در پنجره جدید ابتدا گزینه Use the following IP address را انتخاب کرده تا فیلد ها فعال شوند و سپس یک IP برای کامپیوتر مشخص کنید. لازم به ذکر است که اگر برای شبکه کردن کامپیوتر با مودم از مودم adsl استفاده می‌کنید باید برای هر یک از کامپیوتر ها یک IP متفاوت ایجاد کنید.

در نهایت اطلاعات را با زدن OK ذخیره کنید و سیستم را ریستارت کنید. برای شبکه کردن کامپیوتر با مودم باید این کار را بر روی تمامی کامپیوتر ها انجام دهید.

شبکه کردن کامپیوتر با مودم ایجاد IP

مواردی که هنگام شبکه کردن کامپیوتر با مودم باید در نظر گرفته شوند

  • هر مودم یک رنج IP مشخصی دارد و باید در بخش Ip address هنگام وارد کردن IP دقت داشته باشید که IP در رنج مودم مورد استفاده شما باشد.
  • بخشی در شبکه کردن کامپیوتر با مودم وجود دارد به اسم subnet mask  که خود به خود تکمیل خواهد شد و نیازی نیست که در صورت مواجه با این بخش تغییر خاصی را در آن اعمال کنید.
  • هر مودم IP مشخصی دارد که باید در بخش default gateway وارد شود. این IP برای اکثر مودم ها 192.168.1.1 است.
  • برای استفاده از آدرس های DNS server باید مجددا IP مودم را در این بخش وارد کنید.
  • دقت داشته باشید که به هیچ وجه DHCP را غیر فعال نکنید زیرا خاموش کردن این گزینه امکان دارد که مشکلات زیادی را به همراه داشته باشد.
  • مشاهده شده است که در برخی از کامپیوتر ها هنگام شبکه کردن کامپیوتر با مودم برنامه های فایروال و آنتی ویروس ها مشکلاتی را به وجود آورده اند. برای دستیابی به بهترین نتیجه بهتر است که حتما قبل از شبکه کردن آنها در همه ی کامپیوتری هایی که قصد شبکه کردن آنها را دارید خاموش کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *