راه اندازی خدمات کامپیوتری

راه اندازی خدمات کامپیوتری به دلیل استفاده روزافزون کاربران از خدمات اینترنتی و همچنین نیاز همگان به خدمات کامپیوتری، ایده جذابی به نظر می‌رسد. اما راه اندازی خدمات کامپیوتری نیازمند تجربه زیاد و آشنایی با رشته های مختلف کامپیوتری از جمله تعمیر کامپیوتر، شبکه، خدمات نرم افزاری، خدمات اینترنتی مختلف و غیره می‌باشد. از این رو فقط داشتن مدرک کامپیوتری برای راه اندازی خدمات کامپیوتری کافی نیست. بلکه برای راه اندازی خدمات کامپیوتری شما باید از قبل با تمامی رشته های اشاره شده آشنایی داشته باشید و سابقه کار کافی داشته باشید.

همچنین شما می‌توانید برای راه اندازی خدمات کامپیوتری با چند نفر که هرکدام در رشته خاصی مهارت دارند همکاری داشته باشید. از آنجایی که رقابت در این زمینه زیاد است، ارائه خدمات کامپیوتری در هر زمینه ای برای پیشرفت در این عرصه لازم است و فقط فعالیت در یک زمینه کافی نمی‌باشد.

راه اندازی خدمات کامپیوتری

راه اندازی مغازه خدمات کامپیوتری

راه اندازی مغازه خدمات کامپیوتری

در صورتی که قصد راه اندازی خدمات کامپیوتری را دارید، شروع کار از یک مغازه می‌تواند نقطه آغاز موفقیت شما باشد. اما برای راه اندازی مغازه خدمات کامپیوتری نکاتی هستند که حتما باید قبل از احداث مغازه به آنها توجه داشته باشید. این نکات شامل موارد زیر هستند:

متراژ مغازه

انتخاب مغازه مناسب باید با بررسی کامل میزان سرمایه و همچنین خدماتی که قصد دارید ارائه دهید انجام بگیرد. به صورتی که اگر محصول کافی برای پر کردن مغازه ندارید بهتر است که مغازه بزرگ اجاره نکنید. از طرفی احداث مغازه ای کوچک شاید باعث شود که مکان کافی برای ارائه خدمات مختلف نداشته باشید. پس برای انتخاب مغازه از قبل باید مسیر راه خودتان را دقیق مشخص کنید.

مکان مغازه

طبیعتا انتخاب مکانی که رفت و آمد در آن زیاد باشد برای راه اندازی خدمات کامپیوتری بهتر است. اما به دلیل نداشتن انتخاب کافی در این مکان ها معمولا افراد به احداث خدمات کامپیوتری در پاساژ ها و یا کوچه های فرعی روی می‌آورند. موفقیت در این نوع مکان های فرعی امکان دارد کمی سختتر باشد. همچنین عوض کردن مکان مغازه هر ساله می‌تواند ضرر زیادی را به شما وارد کند زیرا به اصطلاح مغازه شما باید در محل جا بیافتد و تغییر مکان آن مانند شروع دوباره کسب و کار از اول است.

جواز کسب برای راه اندازی خدمات کامپیوتری

اخذ مجوز برای راه اندازی خدمات کامپیوتری معمولا مدارک مشخصی را لازم دارد. برای اطلاعات بیشتر در مورد مراحل و نحوه اخذ مجوز بهتر است که به دفاتر صنف کامپیوتری به صورت حضوری مراجعه نمایید و از آنجا مدارک مورد نیاز را دریابید.

آیا راه اندازی خدمات کامپیوتری سایت هم لازم دارد‌؟

راه اندازی خدمات کامپیوتری همراه با سایت و صفحات شبکه اجتماعی می‌تواند برای افزایش درآمد و آشنایی بیشتر کاربران با کسب و کار شما بسیار مفید باشد. معمولا افراد پس از راه اندازی مغازه خدمات کامپیوتری به دنبال ایجاد سایت برای فروش محصولات خود و همچنین ارائه خدمات کامپیوتری متنوع به صورت آنلاین هستند. 

با ایجاد سایت خدمات کامپیوتری شما می‌توانید یک مغازه همیشگی آنلاین بدون پرداخت اجاره برای خودتان داشته باشید. اما این به آن معنی نیست که نگهداری سایت به صورت رایگان امکان پذیر است. وبسایت نیازمند تولید محتوا، طراحی، سئو و بسیاری دیگر از موارد تخصصی تر می‌باشد که حتی اگر خودتان دانش کافی را برای انجام آنها داشته باشید همیشه سپردن کار به فردی که در این کار تخصص بیشتری دارد انتخاب بهتری است.

امروزه کاربران بیشتری هر روز کارهای خود را از طریق استفاده از اینترنت انجام می‌دهند. چه بهتر که شما نیز برای افزایش درآمد خود به این عرصه وارد شوید. البته با وجود رقبای قدرتمندی که امروزه در دنیای اینترنت و شبکه های اجتماعی فعالیت می‌کنند شما باید هر روز رقبای خود را تحلیل کنید و برنامه های مشخصی برای داشتن برتری بر رقیبان بچینید.

دریافت سفارش خدمات کافی نت به صورت آنلاین از وبسایت

شما همچنین می‌توانید با راه اندازی وبسایت خدمات کامپیوتری، سفارش خدمات کافی نت را نیز دریافت کنید و آنها را به صورت آنلاین ارائه دهید. خدماتی همچون انجام تایپ، انجام پاورپوینت، ترجمه و حتی سفارش پرینت از جمله مواردی هستند که شما می‌توانید از طریق وبسایت سفارش آنها را دریافت کنید.

لازم به ذکر است در صورتی که شما آشنایی کافی با طراحی گرافیک داشته باشید می‌توانید از طریق طراحی لوگو، طراحی بنر و طراحی کارت ویزیت نیز درآمد داشته باشید.

هزینه راه اندازی خدمات کامپیوتری

هزینه راه اندازی خدمات کامپیوتری

هزینه خرید یا اجاره مغازه

برای راه اندازی خدمات کامپیوتری شما باید مغازه ای را یا بخرید و یا اجاره کنید. با خرید مغازه شما از نظر حفظ مکان مغازه همیشه خاطرتان راحت خواهد بود ولی از طرفی هزینه زیادی برای خرید مغازه لازم است. شما همچنین اگر تازه کار هستید می‌توانید با اجاره مغازه ای فعلا کسب و کار خود را شروع کنید و در صورت آشنایی بهتر با خدمات کامپیوتری نسبت به خرید مغازه اقدام کنید.

هزینه قبض های مغازه

پرداخت هزینه قبوض برق، آب، تلفن، اینترنت و غیره از جمله کارهایی هستند که شما باید هر ماهه هزینه مشخصی را برای آنها کنار بگذارید و جزو هزینه های همیشگی مغازه به حساب می‌آیند.

هزینه دکوراسیون و تجهیزات مورد نیاز

هر مغازه ای برای جذب بیشتر مشتریان نیاز به دکوراسیون زیبا و به روز دارد. پرداخت هزینه مشخصی نسبت به حجم کار و دکور مورد نظرتان نیز از دیگر هزینه های راه اندازی خدمات کامپیوتری است. همچنین خرید تجهیزاتی همچون کامپیوتر، پرینتر، مودم، دوربین مداربسته و غیره نیز برای راه اندازی خدمات کامپیوتری لازم است. اگر شما قصد دارید که محصولات فیزیکی را نیز در خدمات کامپیوتری خود به فروش برسانید لازم است که در ابتدای کار هزینه مشخصی را نیز برای خرید محصولات پرداخت نمایید.

هزینه نیروها

اگر شما افراد دیگر را نیز در خدمات کامپیوتری خود استخدام کنید طبیعتا یا باید ماهیانه به آنها مبلغ مشخصی پرداخت کنید و یا به صورت شراکتی و یا درصدی با آنها همکاری داشته باشید. لازم به ذکر است که اگر شما هزینه کافی را برای راه اندازی خدمات کامپیوتری ندارید می‌توانید با یک شرکت خدمات کامپیوتری بزرگتر  مانند پی سی بلد همکاری کنید و یا خودتان در آنجا استخدام شوید. با اینکار شما تجربه بیشتری برای راه اندازی خدمات کامپیوتری کسب خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *