راهنمای خرید هارد اکسترنال

تغییراتی که در شکل و ظاهر عکس و فیلم‌ها در چند دهه اخیر اتفاق افتاد باعث شد که افراد به حافظه‌هایی روی بیاورند که از این اطلاعات دیجیتالی به خوبی مراقبت کنند. هارد درایوها حافظه‌هایی هستند که از رایج‌ترین سخت افزارهایی به شمار می‌روند. از این جهت ما نوع خارجی و قابل حمل آن را در نظر گرفتیم و می‌خواهیم راهنمای خرید هارد اکسترنال برای شما باشیم.

اما با وجود برخی اطلاعات مهم آیا می‌شود به هر حافظه‌ای اعتماد کرد؟ چگونه می‌توان از اطلاعات و فایل‌های باارزشمان به نحو احسنت نگهداری کنیم؟ از این رو بسیاری به دنبال خرید هارد اکسترنال برای ذخیره‌سازی عکس، فیلم و مطلب‌هایی هستند برایشان بسیار اهمیت دارند. برای اینکه این حافظه‌ها بتوانند پاسخگوی نیاز شما باشند ما قصد داریم تا با در اختیار دادن اطلاعت کلی و جزئی درباره حافظه خارجی یا همان External، از بروز مشکلات پس از خرید جلوگیری کنیم. اگر شما هم به دنبال چنین اطلاعاتی هستید پیشنهاد می‌کنیم که مقاله ما را تا انتها دنبال کنید.

نکاتی درباره راهنمای خرید هارد اکسترنال خوب

پیدا کردن جزئیات و پرسش‌هایی مناسب درباره خرید قطعات سخت افزاری مثل هارد اکسترنال می‌تواند از نکات بسیار کلیدی باشد که خریدار، بهترین نتیجه را از خرید حاصل کند. در این‌گونه سوالات معیارهای مختلفی وجود دارد که در ادامه برای بهتر متوجه شدن آن به شکل جزئی‌تر به آن خواهیم پرداخت.

میزان ظرفیت

یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین معیارها در خرید هارد اکسترنال ظرفیت حافظه سخت‌افزاری است. هرچه ظرفیت بیشتر باشد، قیمت بالاتر خواهد رفت. در انتخاب حافظه خارجی دو نکته را باید در نظر داشت. اولین نکته این هست که حجم فایل‌هایی که قصد ایجاد نسخه کپی یا نگهداری دارید را بدانید. نکته بعد این هست که پس از خرید و جابجا کردن فایل‌ها در آینده قصد دارید چه حجمی از فایل‌ها را به آن اضافه کنید.

با در نظر گرفتن این تفاسیر می‌توانید تصمیم بگیرید چه فضایی برای شما کافی خواهد بود و چه مبلغی را باید در ازای خرید هارد اکسترنال بپردازید.

سرعت انتقال اطلاعات

بسیاری از افراد در طول استفاده از حافظه‌هایی مثل هارد اکسترنال بر اثر سرعت پایین انتقال اطلاعات دچار مشکل می‌شوند. لذا قبل از خرید هارد اکسترنال این نکته را در نظر بگیرید که هارد اکسترنال چه سرعتی برای انتقال اطلاعات دارد. برای مثال یک هارد RPM 7200 چیزی در حدود 80 تا 160 MB بر ثانیه سرعت دارد. به افرادی که به دنبال سرعت بالا در انتقال اطلاعات هستند خرید هارد اکسترنال SSD پیشنهاد می‌شود. این نوع هاردهای خارجی یا همان External از 300 مگابایت بر ثانیه تا چند هزار مگابایت بر ثانیه می‌توانند سرعت داشته باشند. لازم به ذکر است که هاردهای اکسترنال اس اس دی (SSD) از پر طرفدارترین حافظه‌های جانبی محسوب می‌شوند.

طراحی و شکل هارد اکسترنال

ویژگی اساسی هارد اکسترنال قابل حمل بودن آن است. از این جهت طراحی‌های مختلفی در ساخت این سخت افزار خارجی صورت می‌گیرد. بسیاری از کاربران که قصد خرید هارد اکسترنال دارند به این موضوع توجه نمی‌کنند که شکل آن باید طوری باشد که دست و پا گیر نباشد و از طرفی جای زیادی را نگیرد و نگهداری از آن متناسب با شرایط مصرف‌کننده باشد.

جنبه دیگر طراحی هارد اکسترنال، زیبایی ساختار آن است که باید متناسب با سلیقه خریدار صورت بگیرد. این موضوع از جمله ویژگی‌هایی است که برخی کاربران توجه بسیاری به آن می‌کنند.

کیفیت ساخت

همانطور که در راهنمای خرید هارد اکسترنال اشاره شد این نوع هاردها قابلیت جابجایی دارد و در برخی موارد ممکن است هر روز به همراه فرد به این طرف و آن طرف برود. با این تفسیر ممکن است در معرض ضربه یا هر نوع حادثه دیگری قرار بگیرد. از این جهت کیفیت ساخت هارد بسیار اهمیت دارد.

امنیت هارد اکسترنال

بنا به شخص مصرف‌کننده ممکن است اطلاعاتی که روی هارد اکسترنال نگهداری می‌شود، حاوی اطلاعات بسیار ارزشمندی باشد. از این رو گزینه‌های جانبی در برخی اکسترنال‌ها وجود دارد که امنیت اطلاعات را دو چندان می‌کند. از جمله این گزینه‌ها می‌توان به رمز عبور به هنگام اتصال یا حسگر اثر انگشت اشاره کرد. در این راستا اگر شما هم جز این دسته خریداران هستید به هنگام خرید به دنبال سخت افزارهایی بروید که امنیت بیشتری نسبت به مدل‌های رایج داشته باشند.

چه نوع هارد اکسترنالی برای ما مناسب است؟

با وجود توضیحاتی که تا به اینجا اشاره کردیم می‌توان اضافه کرد که نوع هارد خارجی (External) هم بسیار مهم است. اینکه هارد از نوع SSD باشد یا از نوع HDD که دو نوع متفاوت از این سخت افزار را ارائه می‌دهند. در مقایسه‌ای کلی می‌توان گفت مدل دوم یعنی HDD ها نسخه قدیمی هاردهای اکسترنال هستند و نوع اول (SSD) تکنولوژی جدیدتری را عرضه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: تفاوت اس اس دی و M2

مقایسه هارد اکسترنال HDD و SSD

هاردهای HDD اکسترنال نوعی از حافظه‌ها هستند که اطلاعات را به شکل دستگاه‌های سی دی و دی وی دی پردازش می‌کند. این نوع حافظه‌ها پلاتر و هد خواندن و نوشتن دارند که اطلاعات را از روی دستگاه بازیابی می کنند. در مورد ورژن دوم یعنی SSDها می‌توان گفت که عملکردی نوین‌تر برای پردازش داده‌ دارند. این نوع حافظه با استفاده از چیپ‌های حافظه کار می‌کنند و به ترانزیستور مجهز هستند.

در جمع‌بندی کلی می‌توان گفت که حافظه‌های SSD از نظر سرعت، کیفیت و پردازش برتری خاصی نسبت به مدل‌های HDD دارند. تنها مزیت هاردهای اکسترنال HDD قیمت مناسب‌تر آن نسبت به اس اس دی‌ها هستند که با وجود توضیحاتی که داده شد می‌توان گفت که دلایل منطقی دارد.

سخن پایانی

یکی از مهم‌ترین دلایل راهنمای خرید هارد اکسترنال که در این مقاله به بهترین شکل به آن اشاره شد، داشتن آگاهی قبل از خرید است. چرا که اصلی‌ترین رمز داشتن یک سخت افزار کارآمد مثل هارد اکسترنال، در گروی داشتن اطلاعات کافی است. کاری که ما در این مقاله قصد انجام دادن آن را داشتیم، در اختیار گذاشتن این اطلاعات به شما بود.لازم به ذکر است که شما می توانید با تماس با بخش تعمیرات از تعمیر هارد بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *