تفاوت کیس و مینی کیس

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در محل کار یا منزلتان فضای کافی برای نگهداری یک کیس عادی نداشته باشید و در همان زمان است که به این پرسش می‌رسید که تفاوت کیس و مینی کیس چیست و چرا از یک مینی کیس استفاده نکنم! مینی کیس ها در واقع همان کیس های عادی هستند که در اندازه کوچک تر عرضه می‌شوند و نسبت به کیس های عادی دارای مزایا و معایبی هستند. قطعاتی که در یک کیس عادی وجود دارد در مینی کیس هم وجود دارد ولی تفاوت کیس و مینی کیس زمانی مشخص می‌شود که شما می‌خواهید برخی از قطعات مینی کیس را تعویض کنید اما قادر به انجام این کار نخواهید بود.

مینی کیس چیست ؟

مینی کیس

مینی کیس ها نسخه ی کوچکتر کیس های عادی هستند که با حذف برخی از امکانات کیس های عادی اندازه آن ها کوچکتر شده است و بیشتر شبیه به کنسول های بازی هستند. امروزه مینی کیس ها به دلیل اندازه کوچک و قدرت زیاد بسیار مورد توجه کسانی قرار گرفته اند که هنگام اسمبل کامپیوتر به تفاوت کیس و مینی کیس توجه می‌کنند.

اما وقتی بحث ارتقاء کامپیوتر پیش می‌آيد باید به این مورد اشاره کرد که قطعات مینی کیس ها در ایران بسیار به سختی پیدا می‌شوند و البته لازم به ذکر است که همه ی قطعات آن نیز قابل تعویض نیستند. پس اگر می‌خواهید در آينده با بودجه بیشتر کامپیوتر خود را ارتقاء دهید بهتر است که از یک کیس عادی استفاده نمایید. اما در صورت بروز هرگونه مشکلی در قطعات آن جای نگرانی نیست زیرا با خدمات تعمیرگاه کامپیوتر پی سی بلد کلیه قطعات مینی کیس شما تعمیر می‌شوند.

مزایای مینی کیس نسبت به کیس عادی

مینی کیس ایستاده و خوابیده

مینی کیس ها معمولا توسط برند های معروفی همچون HP و Lenovo اسمبل شده اند و به صورت آماده قابل خریداری می‌باشند. همین امر باعث شده است که تفاوت کیس و مینی کیس بسیار مشخص باشد زیرا کلیه قطعات مینی کیس همخوانی عالی ای با یکدیگر دارند.

مهمترین تفاوت کیس و مینی کیس در اندازه آنها است. مینی کیس ها به دلیل اندازه کوچکتر فضای بسیار کمتری را اشغال می‌کنند و این یکی از برترین مزایای آنها است. البته لازم به ذکر است که اگر شما هنگام اسمبل کامپیوتر کیس کوچکتری انتخاب کنید در آن شرایط هم می‌توانید با یک کیس عادی نیز فضای کمتری را اشغال کنید.

در تفاوت کیس و مینی کیس برای مصرف برق همیشه مینی کیس ها برنده هستند زیرا مصرف برق بسیار کمتری نسبت به کیس ها عادی دارند.

مینی کیس ها در دو حالت خوابیده و ایستاده عرضه می‌شوند که می‌توانید نسبت به فضایی که در دسترس دارید ورژن بهتر را انتخاب کنید. 

تفاوت کیس و مینی کیس در قیمت نیز قابل توجه است زیرا قیمت مینی کیس ها نسبت به کیس های عادی کمتر است ولی در عوض شاید قدرت و توانایی پردازش آنها به اندازه کیس های عادی نباشد.

معایب مینی کیس در مقایسه با کیس عادی

تفاوت کیس و مینی کیس در هزینه نگهداری آنها قابل توجه است. مینی کیس ها به دلیل اندازه کوچکشان فضای کافی برای خنک شدن ندارند و افزایش دما در آنها باعث می‌شود که برخی از قطعات خراب شده و در نتیجه نیازمند تعمیر باشند. این تعمیرات در نهایت هزینه شما را نسبت به کیس های عادی بالاتر خواهد برد.

امکان استفاده از مینی کیس ها برای هر شرایطی به دلیل محدودیت قدرت آنها مقدور نیست. طبیعتا استفاده از یک کیس عادی قدرتمند می‌تواند کاربرد های بسیار بیشتری را نسبت به مینی کیس برای شما فراهم کند.

اگر شما بخواهید تغییری را در مینی کیس ایجاد کنید امکان دارد مجبور شوید که چندین قطعه را که حتی خراب هم نشده اند به دلیل ناهمخوانی با قطعه جدید عوض کنید.

کیس چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

تفاوت کیس و مینی کیس چیست

هنگام بررسی تفاوت کیس و مینی کیس متوجه شدیم که مینی کیس چه نوع سیستمی است و برای چه کاربردهایی مناسب است. اما در اینجا این پرسش پیش می‌آید که در واقع کیس چیست؟ کیس یک محفظه است که قطعات مختلف کامپیوتر هنگام اسمبل سیستم در داخل آن در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و به همدیگر متصل می‌شوند. جنس کیس می‌تواند فلز یا پلاستیک باشد اما جنس های بهتری نیز با قیمت بالاتر از جمله کیس آلومینیومی و فولاد ضد زنگ قابل تهیه می‌باشند. کیس ها فضای بسته ای دارند تا از ورود گرد و غبار جلوگیری کنند و فضای عایقی را برای گرما ایجاد کنند.

مزایای کیس

  • از مزایای اصلی کیس می‌توان به تغییر و تعویض راحت قطعات داخل آن از جمله منبع تغذیه اشاره کرد. موردی که در مینی کیس بسیار به سختی انجام می‌شود. 
  • امکان استفاده از هر نوع کارت گرافیکی در کیس عادی موردی از تفاوت کیس و مینی کیس است که اکثر کاربرانی که قصد استفاده از سیستم برای عملکرد های سنگین را دارند مورد توجه قرار می‌گیرد.
  • در تفاوت کیس و مینی کیس باید به این مورد اشاره کرد که در کیس های عادی امکان استفاده از چندین هارد داخلی به صورت همزمان وجود دارد.

معایب کیس

بدنه بزرگتر کیس فضای بیشتری را اشغال می‌کند.

همچنین یکی از اصلی ترین فاکتور ها برای هر نوع کامپیوتری یعنی مصرف برق، یکی از اصلی ترین تفاوت های کیس و مینی کیس است. مصرف برق در کیس های عادی نسبت به مینی کیس ها بسیار کمتر است.

قیمت بالاتر کیس های عادی مورد مهمی هنگام بررسی تفاوت کیس و مینی کیس است که البته به دلیل کمبود مینی کیس و قطعات آن در ایران، کاربران بازهم مایل به پرداخت هزینه بیشتر برای کیس ها عادی هستند.

کدوم کیس را انتخاب کنم؟

تفاوت کیس و مینی کیس

اگر شما قصد دارید از کامپیوتر خود برای اجرای بازی استفاده کنید پیشنهاد می‌شود که به هیچ وجه از مینی کیس استفاده نکنید زیرا منبع تغذیه آن ضعیف است و به همین دلیل در مینی کیس ها قطعاتی با قابلیت پردازش سنگین قابل نصب نیست و قابلیت اجرا کردن بسیاری از بازی های کامپیوتری را ندارد. اما اگر استفاده شما از کامپیوتر در حد یک لپ تاپ معمولی است می‌توانید با توجه به مزایای مینی کیس و نیاز خودتان یک مینی کیس مناسب تهیه کنید.

اگر بازهم در خرید و انتخاب کیس و مینی کیس مردد هستید کافی است سوالات خود را در بخش نظرات برای ما ارسال کنید تا کارشناسان پی سی بلد در اسرع وقت با مشاوره رایگان شما را راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *